Ga naar de inhoud
Het servicemodel van The Focus Academy vormgeven
terug naar overzicht

Het servicemodel van The Focus Academy vormgeven

Uitdaging

De Focus Academy helpt mensen om beter te presteren op het werk en zich beter in hun vel te voelen. Hoe? Door hun digitale gedrag te sturen via coaching en een belonende 'people first' applicatie. In 2018 maakten we al de eerste app mock-ups die The Focus Academy hielpen om 400.000 EUR aan funding te genereren. Nu was onze taak tweeledig:

  • ervoor zorgen dat The Focus Academy zich focust op de juiste ideeën en features
  • de basis leggen voor een solide en leuke klantervaring

Nadenken over je customer journey terwijl je nog geen echte klanten hebt is bijzonder moeilijk, maar het is wel een zeer waardevolle oefening voor ons gebleken.

Bart Van Wassenhove, Founder & CEO - The Focus Academy

Thema's

Gezondheid

Services

Service Design

Wil je met ons werken? Contacteer ons.

Het probleem begrijpen

De eerste stappen om je aanbod vorm te geven: goed begrijpen wie je stakeholders zijn en wat de problemen en verwachtingen van je potentiële klanten zijn. Daarom organiseerden we een stakeholder workshop met het TFA-team en planden we interviews in met mensen uit de vier belangrijkste segmenten die we eerder in die workshop hadden geïdentificeerd. Het doel: hun problemen rond focus beter snappen.

Problem interviews op een speciale locatie... Problem interviews op een speciale locatie...

De oplossing en service vormgeven

Nu we een heel duidelijk beeld hadden van de problemen en verwachtingen van de vier doelgroepen, was de tijd aangebroken om de juiste oplossingen te selecteren. Om deze ideeën meteen in te passen in het juiste servicemodel organiseerden we een paar workshops met het TFA-team om na te denken over hoe de ervaring van hun toekomstige klanten eruit zou moeten zien.

De geselecteerde oplossingen en de ideale ’customer journey’ werden vervolgens gevalideerd tijdens een nieuwe reeks interviews. Tijdens deze gesprekken ontdekten we ook meteen welke prijs de klanten bereid zouden zijn te betalen voor de oplossingen van The Focus Academy.

De solution interviews hebben ons een heleboel interessante inzichten opgeleverd: welke oplossingen wel of niet zouden werken, maar ook welke prijs klanten voor die oplossingen zouden willen betalen.

Janao Denys, Service Designer - Quest

De customer journey van The Focus Academy vormgeven De customer journey van The Focus Academy vormgeven

Door kritisch naar alle processen te kijken zijn we erin geslaagd om ervoor te zorgen dat The Focus Academy het geld van B2B-klanten maanden eerder in het proces ontvangt dan oorspronkelijk voorzien.

Janao Denys, Service Designer - Quest

De customer journey van The Focus Academy vormgeven De customer journey van The Focus Academy vormgeven

Belangrijkste resultaten

Enkele van de belangrijkste resultaten:

  • De Focus Academy weet zeker dat ze een echt probleem oplossen.
  • De Focus Academy weet zeker dat ze de oplossingen bieden waar hun klanten naar op zoek zijn.
  • We hebben een duidelijke indicatie van de prijs die klanten bereid zijn te betalen voor die oplossing.
  • We elimineerden een groot aantal overbodige stappen uit het proces dat een klant moet doorlopen, waardoor de ervaring als klant eenvoudiger, effectiever en intuïtiever wordt.
  • We genereerden een aantal ideeën om de klantervaring leuker en verrassender te maken.
  • Verandering businessmodel: door kritisch naar alle processen te kijken zijn we er ook in geslaagd om ervoor te zorgen dat The Focus Academy het geld van B2B-klanten maanden eerder in het proces ontvangt dan oorspronkelijk voorzien.

terug naar overzicht

Meer cases

Communities voor de Sustainable Development Goals

Quest InnovationWall

Communities voor de Sustainable Development Goals

Bekijk case study

Breng je idee tot leven met onze Brewery

Tegen 2025 willen we bij Quest 5 impactorganisaties mee helpen oprichten. We hebben zelf best wel enkele ideeën, maar we zijn altijd op zoek naar ondernemers met een briljant idee om de wereld te verbeteren.

ONTDEK THE BREWERY

Laat je inspireren

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en ontvang geregeld inspirerende inzichten, tips en updates over onze studio.